8 nov. 2011

Det kristna USA stöder aldrig en presidentkandidat från Jehovas vittnen eller Mormonerna


Med anledning av min post häromdagen om att president Barack Obama kommer att bli omvald nästa år inte minst för att republikanerna inte har en valbar kandidat (se också tidigare idag) vill jag tillägga det min kamrat, med goda kunskaper om den kristna världen, sa idag: "Det kristna i USA vägrar att befatta sig med Jehovas Vittnen och Mormoner. Man tycker de är för konstiga. Att någon skulle komma ner hit på 1800-talet och påstå sig stå i direkt kontakt med det metafysiska. Nej, det är inte tänkbart att det andra kristna USA accepterar en stolle från detta sammanhang i Vita huset ". Det innebär att mormonen Mitt Romney inte kan få stöd i bibelbältet, vilket i sin tur betyder att han inte kan bli president eftersom en kandidat från republikanerna måste ha det för att vinna. Det saknar betydelse om en politiker med den bakgrunden är vältalig, ser bra ut, har bra förslag eller talar väl om barn och djur. Mitt Romney kan därmed ta sina papper och åka hem till sin familj. Fast bland republikanerna är man verkligen orolig över den dåliga nivån bland partiets presidentkandidater. Som bloggen RS Redstate skriver: Med Mitt Romney som nominerad dör konservatismen och Obama vinner. Samtidigt som man konstaterar att det inte finns någon fråga Romney inte intagit båda ståndpunkter i tror man att han vinner nomineringen, för att motståndarna är än mer patetiska. Det betyder att konservatismen alltså kommer att upphöra i USA.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: